Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2013. május 28., kedd

Könyvek és mesterek

Az Ünnepi Könyvhét elé 

A figyelmes olvasónak bizonyára feltűnt már blogfigyelőnkben a Tandem Kiadó neve.
Torma Laci, Anno-sorozatuk odaadó híve több ízben szólt már a remek kis könyvecskékről virtuális lapjainkon,
Kis könyves éj című rendezvény alkalmából pedig Turbuly Éva szerzőtársunk beszélgetett a soproni Cédrus Könyvkereskedésben  a typográfus/könyvkiadó házaspárral.

László Zsuzsa a Corvina Könyvkiadó könyvtervezőjeként gyakori megrendelő volt a Kossuth Nyomdában, ahol én tanulóként az offszet montírozás rejtelmeit tanultam. Mikor  hatodszorra sem sikerült felvételim az Iparművészeti Főiskola typográfia szakára, de posztgraduális képzést indítottak nyomdai előképzettséggel rendelkező egyedeknek, végre sikerült bejutnom a szent intézménybe, ahol Faragó István lett a tanárom.
Sokat vívtunk. Miközben a szedés és tördelés a többieknek a vérében volt az ólommal együtt, én mindent a látvány irányából közelítettem meg, István pedig könyörtelenül vagdosta le a felesleget a terveimről.
Nem volt egy fáklyásmenet az a két év, szívesen tanultam volna még ezt azt s később le is kanyarodtam az akkor belőtt irányról.
Aztán mikor S. Nagy Katalin készült egy kollázskiállításom megnyitására és ismerkedett a munkáimmal, kérdezgetett mindenféléket, megjegyezte, hogy látszik a képszerkesztésemen, hogy typográfiát tanultam.

Amióta az Artemisz Kiadó kötelékében megpróbálok felnőni a feladatokhoz és próbálom reanimálni magamban a könyvtervező-tanoncot, István sokszor megszólal bennem: akkor most redukáljunk.

Az ember mindig várja, hogy jöjjenek a mesterek és mutassák az utat.
Pedig azok csak akkor jönnek, ha kész a tanítvány - mondják a zen tudói.
Vagy később jövünk rá, hogy nagyonis jelen voltak végig - mondom én.


Az Anno sorozat  Zsebórák című darabjának újdonsült tulajdonosaként csak ajánlani tudom, hogy keressétek a Tandemet az ünnepi forgatagban.
És gondoljatok a Karácsonyra.
Sosem lehet elég korán kezdeni  az ajándékok beszerzését.

1 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon jól kitalált és megcsinált könyvek ezek! A beszélgetés külön érdekessége volt, hogy bepillantást engedett a gyűjtők különleges világába, akikkel a kiadó páros megismerkedett a munka során!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...